¡El futuro de Zero Trust y de SASE es ahora! Regístrese ahora

cerrar
  • Servicio de seguridad Productos Edge chevron

Protéjase contra las amenazas avanzadas y en la nube y salvaguarde los datos en todos los vectores.

• Borderless SD-WAN chevron

Proporcione con confianza un acceso seguro y de alto rendimiento a cada usuario remoto, dispositivo, sitio y nube.

• Secure Access Service Edge chevron

Netskope SASE proporciona una solución SASE nativa en la nube, totalmente convergente y de un único proveedor.

La plataforma del futuro es Netskope

Intelligent Security Service Edge (SSE), Cloud Access Security Broker (CASB), Cloud Firewall, Next Generation Secure Web Gateway (SWG) y Private Access for ZTNA integrados de forma nativa en una única solución para ayudar a todas las empresas en su camino hacia el Servicio de acceso seguro Arquitectura perimetral (SASE).

Todos los productos
Vídeo de Netskope
Next Gen SASE Branch es híbrida: conectada, segura y automatizada

Netskope Next Gen SASE Branch converge Context-Aware SASE Fabric, Zero-Trust Hybrid Security y SkopeAI-Powered Cloud Orchestrator en una oferta de nube unificada, marcando el comienzo de una experiencia de sucursal completamente modernizada para la empresa sin fronteras.

Obtenga más información sobre Next Gen SASE Branch
Personas en la oficina de espacios abiertos.
Diseño de una arquitectura SASE para Dummies

Obtenga un ejemplar gratuito del único manual que necesitará sobre diseño de una arquitectura SASE.

Obtenga el eBook
Adopte una arquitectura de borde de servicio de acceso seguro (SASE)

Netskope NewEdge es la nube privada de seguridad más grande y de mayor rendimiento del mundo y ofrece a los clientes una cobertura de servicio, un rendimiento y una resiliencia incomparables.

Más información sobre NewEdge
NewEdge
Tu red del mañana

Planifique su camino hacia una red más rápida, más segura y más resistente diseñada para las aplicaciones y los usuarios a los que da soporte.

Obtenga el whitepaper
Tu red del mañana
Netskope Cloud Exchange

Cloud Exchange (CE) de Netskope ofrece a sus clientes herramientas de integración eficaces para que saquen partido a su inversión en estrategias de seguridad.

Más información sobre Cloud Exchange
Vídeo de Netskope

Más información sobre NewEdge
Habilite de forma segura el uso de aplicaciones de IA generativa con control de acceso a aplicaciones, capacitación de usuarios en tiempo real y la mejor protección de datos de su clase.

Descubra cómo aseguramos el uso generativo de IA
Habilite de forma segura ChatGPT y IA generativa

Más información sobre Confianza Cero
Netskope logra la alta autorización FedRAMP

Elija Netskope GovCloud para acelerar la transformación de su agencia.

Más información sobre Netskope GovCloud
Netskope GovCloud
  • Recursos chevron

• Blog chevron

• Eventos & Workshops chevron

• Seguridad definida chevron

Galletas, no bizcochos

Podcast: Galletas, no galletas
Últimos blogs

Cómo Netskope puede habilitar el viaje de Zero Trust y SASE a través de las capacidades del borde del servicio de seguridad (SSE).

SASE Week 2023: ¡Su viaje SASE comienza ahora!

Sesiones de repetición de la cuarta SASE Week.

Explorar sesiones
SASE Week 2023

Más información sobre el servicio de seguridad perimetral
Ayudamos a nuestros clientes a estar preparados para cualquier situación

Ver nuestros clientes
El talentoso y experimentado equipo de servicios profesionales de Netskope proporciona un enfoque prescriptivo para su exitosa implementación.

Más información sobre servicios profesionales
Servicios profesionales de Netskope
La comunidad de Netskope puede ayudarlo a usted y a su equipo a obtener más valor de los productos y las prácticas.

Acceder a la Netskope Community
La comunidad de Netskope

Infórmese sobre Capacitaciones y Certificaciones
  • Empresa chevron

• Por qué Netskope chevron

• Liderazgo chevron

• Partners chevron

Apoyar la sostenibilidad a través de la seguridad de los datos

Netskope se enorgullece de participar en Vision 2045: una iniciativa destinada a crear conciencia sobre el papel de la industria privada en la sostenibilidad.

Apoyando la sustentabilidad a través de la seguridad de los datos
La más Alta en Ejecución. Más Avanzada en Visión.

Netskope ha sido reconocido como Líder en el Gartner® Magic Quadrant™ de 2023 en SSE.

Obtenga el informe

Más información sobre los socios de Netskope

Netskope Report Reveals 43.7% of Cloud-Based Malware Delivers Ransomware

Quarterly report on enterprise cloud app usage also sees more than half of malware-infected files in cloud apps shared with others

Netskope, the leader in cloud security, today announced the release of the September 2016 Netskope Cloud Report™ on enterprise cloud app usage and trends. In response to the growing threat of ransomware across enterprises, the report took a closer look at the prevalence of ransomware and how it spreads through cloud apps within an organization. According to the report, 43.7% of malware found in enterprises cloud apps have delivered ransomware, and 55.9% of malware-infected files found in cloud apps are shared publicly. The report also found that enterprises, on average, have 977 cloud apps in use, up from 935 last quarter.

Ransomware Emerges as One of the Most Prevalent Forms of Malware

For the third quarter running, Netskope Threat Research Labs examined the presence of malware in enterprises, finding that there are on average 26 pieces of malware found in cloud apps across a given organization. 56 percent of malware-infected files in cloud apps are shared with internal or external users, or shared publicly.

Of the malware types detected, 43.7% are common ransomware delivery vehicles, including Javascript exploits and droppers, Microsoft Office macros and PDF exploits. These ransomware attacks are often initially delivered through phishing and email attacks, but within cloud environments, infected and encrypted files can quickly spread to other users through cloud app sync and share functionality in what is known as the fan-out effect.

Additional Findings

• Microsoft Beats Out Google, Facebook as Most Popular Cloud App: Among the top-20 most used apps, Microsoft continues to lead Google, with Office 365 Outlook.com and OneDrive for Business beating out their counterparts from other vendors in session volume. Microsoft productivity apps are the number one and two most popular apps, unseating Facebook from its spot at No. 1 for the first time. This shows that Microsoft Office 365 adoption remains strong among enterprises.
  • Slack Cracks the Top 20 Amid Increasing Enterprise Popularity: Supporting the notion that enterprises are eagerly adopting new collaboration tools,  Slack has entered the top 20 most popular apps for the first time. Security teams will need to prioritize this trend and pay close attention to sensitive information being shared within collaboration apps, and prioritize visibility into and control over the apps with which Slack is integrated and sharing data.
  • Cloud Storage Apps Responsible for Vast Majority Cloud Data Loss Prevention (DLP) Violations: Cloud storage apps dominate cloud DLP violations accounting for 76.5 percent of all violations, followed by webmail at 18.6 percent. Within cloud storage apps, manufacturing-focused enterprises had the largest percentage of DLP violating files, at 24 percent of all files scanned, followed by Technology and IT Services at 15 percent and Healthcare and Life Sciences at 11 percent.

“Our priority has always been giving IT teams the tools they need to not only have visibility into employee app usage and activity, but also understand and take action against the ways sensitive information can be shared or make its way into the wrong hands,” said Sanjay Beri, founder and CEO, Netskope. “With the rise of ransomware, the cloud threat landscape is now increasingly complicated; IT teams need deeper intelligence, protection, and remediation that can help them stop malware and ransomware in their tracks and prevent them from spreading.”

Enterprise Cloud App Usage Continues to Rise: Breakdown of Cloud Apps By Industry

Netskope found that enterprises, on average, have 977 cloud apps in use — up from 935 last quarter. 94.7% of those apps are not considered “enterprise-ready” according to the Netskope Cloud Confidence Index™ scoring system, meaning they lack key functionalities such as security, audit and certification, service-level agreement, legal, privacy, financial viability, and vulnerability remediation.

Financial Services organizations had the highest number of cloud apps in use, averaging 1,133 per organization. This was followed by Retail, Restaurants and Hospitality industries, which had 963 cloud apps in use per organization.

Industry GroupNumber of Cloud Apps Per Enterprise
1Financial Services, Banking and Insurance1,133
2Retail, Restaurants and Hospitality 993
3Technology and IT Services949
4Fabricación887
5Salud852

Average Cloud Apps Per Enterprise by App Category

Apps in the Marketing and Collaboration categories had the highest number of cloud apps per enterprise. Despite the growing popularity of productivity and collaboration apps like Slack, the vast majority are still not enterprise-ready. IT should be mindful of not only which apps its teams are using, but the types of activities and information being shared within those apps.

CategoryAverage # of Apps Per EnterprisePercentage of Apps Not Enterprise-Ready
Marketing10397%
Colaboración7190%
Productivity6599%
Finance/Accounting6097%
Human Resources5497%
CRM and SFA3696%
Redes sociales3192%
Software Development3192%
IT/Application Management3095%
Almacenamiento en la nube2976%

Recursos de Netskope

• Download the Netskope Cloud Report for more detailed analysis and to see the full list of the most widely used cloud apps by enterprises
  • Más información about how to gain visibility into enterprise cloud apps and how to ensure they are secure and compliant
  • Visit the Netskope Hub for the latest commentary and insight on trends from the Netskope team

About the Netskope Cloud Report

Based on aggregated, anonymized data from the Plataforma Activa Netskope, which provides discovery, surgical visibility and control over any cloud app, the report’s findings are based on millions of users in hundreds of accounts in the global Netskope Active Platform from April 1 through June 30, 2016.

Netskope is the leader in cloud security. Using patented technology, Netskope’s cloud-scale security platform provides context-aware governance of all cloud usage in the enterprise in real-time, whether accessed from the corporate network, remote, or from a mobile device. This means that security professionals can understand risky activities, protect sensitive data, stop online threats, and respond to incidents in a way that fits how people work today. With granular security policies, the most advanced cloud DLP, and unmatched breadth of workflows, Netskope is trusted by the largest companies in the world. Netskope — cloud with confidence. To learn more, visit our website.