Netskope nombrado Líder en el Cuadrante Mágico de Gartner® 2024™ para Security Service Edge. Obtenga el informe

cerrar
  • Por qué Netskope chevron

Cambiar la forma en que las redes y la seguridad trabajan juntas.

• Nuestros clientes chevron

Netskope atiende a más de 3.000 clientes en todo el mundo, entre ellos más de 25 de las 100 empresas de Fortune

• Nuestros Partners chevron

Aún más alto en ejecución.
Aún más lejos en visión.

Sepa por qué 2024 Gartner® Cuadrante Mágico™ nombró a Netskope Líder para Security Service Edge por tercer año consecutivo.

Obtenga el informe
Netskope Nombrado líder en el gráfico 2024 Gartner® Magic Quadrant™ for Security Service Edge para Menu
Ayudamos a nuestros clientes a estar preparados para cualquier situación

Ver nuestros clientes

Más información sobre los socios de Netskope
Tu red del mañana

Planifique su camino hacia una red más rápida, más segura y más resistente diseñada para las aplicaciones y los usuarios a los que da soporte.

Obtenga el whitepaper
Tu red del mañana
Presentamos la Netskope One Plataforma

Netskope One es una Plataforma nativa en la nube que ofrece servicios convergentes de seguridad y redes para hacer posible su transformación SASE y de confianza cero.

Learn about Netskope One
Abstracto con iluminación azul
Adopte una arquitectura de borde de servicio de acceso seguro (SASE)

Netskope NewEdge es la nube privada de seguridad más grande y de mayor rendimiento del mundo y ofrece a los clientes una cobertura de servicio, un rendimiento y una resiliencia incomparables.

Más información sobre NewEdge
NewEdge
Netskope Cloud Exchange

Cloud Exchange (CE) de Netskope ofrece a sus clientes herramientas de integración eficaces para que saquen partido a su inversión en estrategias de seguridad.

Más información sobre Cloud Exchange
Vídeo de Netskope
  • Servicio de seguridad Productos Edge chevron

Protéjase contra las amenazas avanzadas y en la nube y salvaguarde los datos en todos los vectores.

• Borderless SD-WAN chevron

Proporcione con confianza un acceso seguro y de alto rendimiento a cada usuario remoto, dispositivo, sitio y nube.

• Secure Access Service Edge chevron

Netskope One SASE proporciona una solución SASE nativa en la nube, totalmente convergente y de un único proveedor.

La plataforma del futuro es Netskope

Intelligent Security Service Edge (SSE), Cloud Access Security Broker (CASB), Cloud Firewall, Next Generation Secure Web Gateway (SWG) y Private Access for ZTNA integrados de forma nativa en una única solución para ayudar a todas las empresas en su camino hacia el Servicio de acceso seguro Arquitectura perimetral (SASE).

Todos los productos
Vídeo de Netskope
Next Gen SASE Branch es híbrida: conectada, segura y automatizada

Netskope Next Gen SASE Branch converge Context-Aware SASE Fabric, Zero-Trust Hybrid Security y SkopeAI-Powered Cloud Orchestrator en una oferta de nube unificada, marcando el comienzo de una experiencia de sucursal completamente modernizada para la empresa sin fronteras.

Obtenga más información sobre Next Gen SASE Branch
Personas en la oficina de espacios abiertos.
Diseño de una arquitectura SASE para Dummies

Obtenga un ejemplar gratuito del único manual que necesitará sobre diseño de una arquitectura SASE.

Obtenga el eBook

Más información sobre NewEdge
Habilite de forma segura el uso de aplicaciones de IA generativa con control de acceso a aplicaciones, capacitación de usuarios en tiempo real y la mejor protección de datos de su clase.

Descubra cómo aseguramos el uso generativo de IA
Habilite de forma segura ChatGPT y IA generativa

Más información sobre Confianza Cero
Netskope logra la alta autorización FedRAMP

Elija Netskope GovCloud para acelerar la transformación de su agencia.

Más información sobre Netskope GovCloud
Netskope GovCloud
  • Recursos chevron

• Blog chevron

Descubra cómo Netskope permite la transformación de la seguridad y las redes a través del borde de servicio de seguridad (SSE)

• Eventos y Talleres chevron

• Seguridad definida chevron

On Patents, Trolls, and Innovation
In this episode host Emily Wearmouth chats with Suzanne Oliver, an intellectual property expert, and Krishna Narayanaswamy, co-founder and CTO of Netskope, about the world of patents.

On Patents, Trolls, and Innovation
Últimos blogs

Lea cómo Netskope puede hacer posible el viaje hacia la Confianza Cero y SASE a través de las capacidades del borde de servicio de seguridad (SSE).

SASE Week 2023: ¡Su viaje SASE comienza ahora!

Sesiones de repetición de la cuarta SASE Week.

Explorar sesiones
SASE Week 2023

Más información sobre el servicio de seguridad perimetral
  • Empresa chevron

• Liderazgo chevron

• Soluciones para clientes chevron

Le apoyamos en cada paso del camino, garantizando su éxito con Netskope.

• Formación y certificación chevron

La formación de Netskope le ayudará a convertirse en un experto en seguridad en la nube.

Apoyar la sostenibilidad a través de la seguridad de los datos

Netskope se enorgullece de participar en Vision 2045: una iniciativa destinada a crear conciencia sobre el papel de la industria privada en la sostenibilidad.

Apoyando la sustentabilidad a través de la seguridad de los datos

El talentoso y experimentado equipo de servicios profesionales de Netskope proporciona un enfoque prescriptivo para su exitosa implementación.

Más información sobre servicios profesionales
Servicios profesionales de Netskope

Infórmese sobre Capacitaciones y Certificaciones

Netskope: Attackers Double Down on Social Engineering Techniques and Malicious Functionalities Leading to Sharp Increase in Malware Downloads

Researchers Find Attackers Are Successfully Evading Detection By Blending in with Normal Network Traffic Via HTTP and HTTPS

SANTA CLARA, Calif.May 2, 2023 Netskope, a leader in Secure Access Service Edge (SASE), today unveiled new research confirming that attackers are finding new ways to evade detection and blend in with normal network traffic using HTTP and HTTPS to deliver malware. In its latest Cloud & Threat Report: Global Cloud and Web Malware Trends, Netskope identified that on average, five out of every 1,000 enterprise users attempted to download malware in Q1 2023, and new malware families and variants represented 72% of those malware downloads.

Social Engineering and Search Engine Data Voids on the Rise

In the research, Netskope uncovered that nearly 10% of all malware downloads in Q1 were referred from search engines. These downloads mostly resulted from weaponized data voids, or combinations of search terms that have very few results, which means that any content matching those terms is likely to appear very high in the search results. This represents just one of many social engineering techniques that attackers are accelerating.

Social engineering as a whole continues to dominate as a leading malware infiltration technique with attackers abusing not only search engines, but email, collaboration apps, and chat apps to trick their victims. As the top two malware types, Trojans accounted for 60% of malware downloads in Q1 and phishing downloads accounted for 13%.

Evaluation of Primary Communication Channels for Attackers

For the first time in its quarterly cloud and threat reporting, Netskope analyzed attacker communication channels. Researchers found that attackers, in order to consistently evade detection, have used HTTP and HTTPS over ports 80 and 443 as their primary communication channel. In fact, of the new malware executables analyzed by Netskope that communicated with external hosts, 85% did so over port 80 (HTTP) and 67% did so over port 443 (HTTPS). This approach enables attackers to easily go unnoticed and blend in with the abundance of HTTP and HTTPS traffic already on the network.

Additionally, to evade DNS-based security controls, some malware samples sidestep DNS lookups, instead reaching out directly to remote hosts using their IP addresses. In Q1 2023, most malware samples that initiated external communications did so using a combination of IP addresses and hostnames, with 61% communicating directly with at least one IP address and 91% communicating with at least one host via a DNS lookup.

“Job number one for attackers is finding new ways to cover their tracks as enterprises put more resources into threat detection, but these findings indicate just how easy it still is for attackers to do so in plain sight,” said Ray Canzanese, Threat Research Director, Netskope Threat Labs. “As attackers gravitate towards cloud services that are widely used in the enterprise and leverage popular channels to communicate, cross-functional risk mitigation is more necessary than ever.”

Extended Look into Global Cloud and Web Malware Trends

Other notable findings uncovered by Netskope’s research team include:

• 55% of HTTP/HTTPS malware downloads came from cloud apps, up from 35% for the same period one year earlier. The primary driver of the increase is an increase in malware downloads from the most popular enterprise cloud applications, with Microsoft OneDrive tracked as the most popular enterprise app by a wide margin.
  • The number of applications with malware downloads also continued to increase, reaching a high of 261 distinct apps in Q1 2023.
  • Only a small fraction of total web malware downloads were delivered over web categories traditionally considered risky. Instead, downloads are spread out among a wide variety of sites, with content servers (CDNs) responsible for the largest slice, at 7.7%.

As enterprises work to defend against the onslaught of malware, cross-functional collaboration across multiple teams is required, including network, security operations, incident response, leadership, and even individual contributors. Some of the additional steps organizations can take to reduce risks include:

• Inspect all HTTP and HTTPS downloads, including all web and cloud traffic, to prevent malware from infiltrating your network
  • Ensure that security controls recursively inspect the content of popular archive files and that high-risk file types are thoroughly inspected
  • Configure policies to block downloads from apps that are not used in your organization to reduce risk surface.

Get the full Netskope Cloud & Threat Report: Global Cloud and Web Malware Trends here.

For more information on cloud-enabled threats and our latest findings from Netskope Threat Labs, visit Netskope’s Threat Research Hub.

Netskope, a global SASE leader, is redefining cloud, data, and network security to help organizations apply zero trust principles to protect data. Fast and easy to use, the Netskope platform provides optimized access and real-time security for people, devices, and data anywhere they go. Netskope helps customers reduce risk, accelerate performance, and get unrivaled visibility into any cloud, web, and private application activity. Thousands of customers, including more than 25 of the Fortune 100, trust Netskope and its powerful NewEdge network to address evolving threats, new risks, technology shifts, organizational and network changes, and new regulatory requirements. Learn how Netskope helps customers be ready for anything on their SASE journey, visit netskope.com.