Netskope nombrado Líder en el Cuadrante Mágico de Gartner® 2024™ para Security Service Edge. Obtenga el informe

cerrar
  • Por qué Netskope chevron

Cambiar la forma en que las redes y la seguridad trabajan juntas.

• Nuestros clientes chevron

Netskope atiende a más de 3.000 clientes en todo el mundo, entre ellos más de 25 de las 100 empresas de Fortune

• Nuestros Partners chevron

Aún más alto en ejecución.
Aún más lejos en visión.

Sepa por qué 2024 Gartner® Cuadrante Mágico™ nombró a Netskope Líder para Security Service Edge por tercer año consecutivo.

Obtenga el informe
Netskope Named a Leader in the 2024 Gartner® Magic Quadrant™ for Security Service Edge graphic for menu
Ayudamos a nuestros clientes a estar preparados para cualquier situación

Ver nuestros clientes

Más información sobre los socios de Netskope
Tu red del mañana

Planifique su camino hacia una red más rápida, más segura y más resistente diseñada para las aplicaciones y los usuarios a los que da soporte.

Obtenga el whitepaper
Tu red del mañana
Presentamos la Netskope One Plataforma

Netskope One es una Plataforma nativa en la nube que ofrece servicios convergentes de seguridad y redes para hacer posible su transformación SASE y de confianza cero.

Learn about Netskope One
Abstracto con iluminación azul
Adopte una arquitectura de borde de servicio de acceso seguro (SASE)

Netskope NewEdge es la nube privada de seguridad más grande y de mayor rendimiento del mundo y ofrece a los clientes una cobertura de servicio, un rendimiento y una resiliencia incomparables.

Más información sobre NewEdge
NewEdge
Netskope Cloud Exchange

Cloud Exchange (CE) de Netskope ofrece a sus clientes herramientas de integración eficaces para que saquen partido a su inversión en estrategias de seguridad.

Más información sobre Cloud Exchange
Vídeo de Netskope
  • Servicio de seguridad Productos Edge chevron

Protéjase contra las amenazas avanzadas y en la nube y salvaguarde los datos en todos los vectores.

• Borderless SD-WAN chevron

Proporcione con confianza un acceso seguro y de alto rendimiento a cada usuario remoto, dispositivo, sitio y nube.

• Secure Access Service Edge chevron

Netskope One SASE proporciona una solución SASE nativa en la nube, totalmente convergente y de un único proveedor.

La plataforma del futuro es Netskope

Intelligent Security Service Edge (SSE), Cloud Access Security Broker (CASB), Cloud Firewall, Next Generation Secure Web Gateway (SWG) y Private Access for ZTNA integrados de forma nativa en una única solución para ayudar a todas las empresas en su camino hacia el Servicio de acceso seguro Arquitectura perimetral (SASE).

Todos los productos
Vídeo de Netskope
Next Gen SASE Branch es híbrida: conectada, segura y automatizada

Netskope Next Gen SASE Branch converge Context-Aware SASE Fabric, Zero-Trust Hybrid Security y SkopeAI-Powered Cloud Orchestrator en una oferta de nube unificada, marcando el comienzo de una experiencia de sucursal completamente modernizada para la empresa sin fronteras.

Obtenga más información sobre Next Gen SASE Branch
Personas en la oficina de espacios abiertos.
Diseño de una arquitectura SASE para Dummies

Obtenga un ejemplar gratuito del único manual que necesitará sobre diseño de una arquitectura SASE.

Obtenga el eBook

Más información sobre NewEdge
Habilite de forma segura el uso de aplicaciones de IA generativa con control de acceso a aplicaciones, capacitación de usuarios en tiempo real y la mejor protección de datos de su clase.

Descubra cómo aseguramos el uso generativo de IA
Habilite de forma segura ChatGPT y IA generativa

Más información sobre Confianza Cero
Netskope logra la alta autorización FedRAMP

Elija Netskope GovCloud para acelerar la transformación de su agencia.

Más información sobre Netskope GovCloud
Netskope GovCloud
  • Recursos chevron

• Blog chevron

Descubra cómo Netskope permite la transformación de la seguridad y las redes a través del borde de servicio de seguridad (SSE)

• Eventos y Talleres chevron

• Seguridad definida chevron

How to Use a Magic Quadrant and Other Industry Research
En este episodio, Max Havey, Steve Riley y Mona Faulkner diseccionan el intrincado proceso de creación de un Cuadrante Mágico y por qué es mucho más que un gráfico.

Cómo utilizar un podcast de Cuadrante Mágico y otras investigaciones sectoriales
Últimos blogs

Lea cómo Netskope puede hacer posible el viaje hacia la Confianza Cero y SASE a través de las capacidades del borde de servicio de seguridad (SSE).

SASE Week 2023: ¡Su viaje SASE comienza ahora!

Sesiones de repetición de la cuarta SASE Week.

Explorar sesiones
SASE Week 2023

Más información sobre el servicio de seguridad perimetral
  • Empresa chevron

• Liderazgo chevron

• Soluciones para clientes chevron

Le apoyamos en cada paso del camino, garantizando su éxito con Netskope.

• Formación y certificación chevron

La formación de Netskope le ayudará a convertirse en un experto en seguridad en la nube.

Apoyar la sostenibilidad a través de la seguridad de los datos

Netskope se enorgullece de participar en Vision 2045: una iniciativa destinada a crear conciencia sobre el papel de la industria privada en la sostenibilidad.

Apoyando la sustentabilidad a través de la seguridad de los datos

El talentoso y experimentado equipo de servicios profesionales de Netskope proporciona un enfoque prescriptivo para su exitosa implementación.

Más información sobre servicios profesionales
Servicios profesionales de Netskope

Infórmese sobre Capacitaciones y Certificaciones

Netskope Threat Labs: Highest Percentage of Cybercrime Activity Originates in Russia, While China is Most Geopolitically Motivated

New research uncovers most popular techniques and motivators used by adversaries in 2023

SANTA CLARA, Calif.October 17, 2023 Netskope, a leader in Secure Access Service Edge (SASE), today published its Cloud and Threat Report: Top Adversary Tactics and Techniques, focusing on the techniques and motivators that were most commonly detected in the first three quarters of 2023 among Netskope customers globally. Netskope saw a significant number of criminal adversaries attempting to infiltrate customer environments, with Russia-based Wizard Spider targeting more organizations than any other group.

Most Pervasive Threat Groups

Netskope found that the top criminal adversary groups were based in Russia and Ukraine, and the top geopolitical threat groups were based in China. As the top group attempting to target users of the Netskope Security Cloud platform, Wizard Spider is a criminal adversary credited with creating the notorious, ever-evolving TrickBot malware. Other active criminal adversary groups relying heavily on ransomware included TA505, creators of Clop ransomware, and FIN7, who used REvil the ransomware and created the Darkside ransomware, while geopolitical threat groups were led by memupass and Aquatic Panda.

Geopolitical adversaries target specific regions and industries for their intellectual property, as opposed to financially motivated actors who develop playbooks optimized for replicable targeting, where they can recycle tactics and techniques with minimal customization.

Vertical and Regional Threats

Based on Netskope findings, the financial services and healthcare industry verticals saw a significantly higher percentage of activity attributable to geopolitical threat groups. In those verticals, nearly half of activity observed comes from these adversaries, as opposed to financially motivated groups. Verticals such as manufacturing, state, local, education (SLED) and technology saw less than 15% of activity coming from geopolitical-motivated actors, with the remaining threats being financially motivated.

From a regional perspective, Australia and North America have the highest percentage of attacks from adversary activity attributable to criminal groups, while other parts of the world, such as Africa, Asia, Latin America, and the Middle East led in geopolitical motivated attacks.

Top Techniques

Spearphishing links and attachments are the most popular techniques for initial access so far in 2023, and as of August, adversaries were three times more successful at tricking victims into downloading spearphishing attachments compared to the end of 2022. While email continues to be a common channel used by adversaries, the success rate is low due to advanced anti-phishing filters and user awareness. However, adversaries have found this recent success using personal email accounts.

So far in 2023, 16 times as many users attempted to download a phishing attachment from a personal webmail app compared to managed organization webmail apps. 55% of malware that users attempted to download was delivered via cloud apps, making cloud apps the number one vehicle for successful malware execution. The most popular cloud app in the enterprise, Microsoft OneDrive, was responsible for more than one-quarter of all cloud malware downloads.

“If organizations can look at who our top adversaries are and the incentives that motivate them, then you can look at your defenses and ask, ‘What protections do I have in place against those tactics and techniques? How will this help me hone in on what my defensive strategy should be?’” said Ray Canzanese, Threat Research Director, Netskope Threat Labs. “If you can defend effectively against the techniques outlined in the report, you’re defending effectively against a really wide swath of adversaries. No matter who you’re up against, you’ll have defenses in place.”

Key Takeaways for Organizations

Based on these uncovered techniques, Netskope recommends organizations evaluate their defenses to determine how their cybersecurity strategy needs to evolve. The most pervasive techniques organizations need to be prepared to defend against include:

• Spearphishing Links and Attachments- Implement anti-phishing defenses that go beyond email to ensure that users are protected against spearphishing links, no matter where they originate
  • Malicious Links and Files- Ensure that high-risk file types, like executables and archives, are thoroughly inspected using a combination of static and dynamic analysis before being downloaded

Read the full Cloud and Threat Report: Top Adversary Tactics and Techniques here. For more information on cloud-enabled threats and the latest findings from Netskope Threat Labs, visit Netskope’s Threat Research Hub.

Netskope, a global SASE leader, helps organizations apply zero trust principles and AI/ML innovations to protect data and defend against cyber threats. Fast and easy to use, the Netskope platform provides optimized access and real-time security for people, devices, and data anywhere they go. Netskope helps customers reduce risk, accelerate performance, and get unrivaled visibility into any cloud, web, and private application activity. Thousands of customers trust Netskope and its powerful NewEdge network to address evolving threats, new risks, technology shifts, organizational and network changes, and new regulatory requirements. Learn how Netskope helps customers be ready for anything on their SASE journey, visit netskope.com.