Obtenga el informe

• Satisfacción de los Clientes

Asegure su viaje de transformación digital y aproveche al máximo sus aplicaciones en la nube, web y privadas.

• Soporte al cliente

Compromiso y soporte proactivo para optimizar su entorno de Netskope y acelerar su éxito.

Participe en un taller de seguridad en la nube práctico y gratuito que le enseñará a adoptar de forma segura los servicios en la nube dentro de su empresa.

Buscar un taller

London, UK
July 7, 2021

Netskope Achieves UK National Cyber Security Centre’s ‘Cyber Essentials’ Certification

LONDON, UK – July 7th, 2021 – Netskope, the SASE leader, today announced it has attained the United Kingdom Government’s National Cyber Security Centre (NCSC) core ‘Cyber Essentials’ certification.

The NCSC was created in 2016 to support the most critical organisations in the UK; the public sector, industry, SMEs as well as the general public. When incidents occur, the NCSC provides effective incident response to minimise harm to the UK, help with recovery, and learn lessons for the future. Cyber Essentials is a certification process that is designed to support organisations in protecting against cyber attacks. Achieving the NCSC Cyber Essentials accreditation is also a key procurement requirement for participation in Government contracts involving the handling of sensitive and personal data.

Neil Thacker, Chief Information Security Officer for EMEA at Netskope commented; “Achieving the Cyber Essentials certification brings a number of advantages and opportunities for us.  First and foremost it demonstrates our commitment to maintaining a best practice security posture within our organisation. Beyond that, it also demonstrates to our UK customers that we fully understand the need for both fundamental and advanced cyber security controls. Having undergone this process ourselves we can better understand our customers who also need to certify to Cyber Essentials”

Netskope serves customers across the UK, including Sainsbury’s, accountancy firm BDO, and Euroclear, the company that underpins the London Stock Exchange.

The NCSC Cyber Essentials certification is the latest accreditation in Netskope’s ongoing compliance with industry global information security and privacy standards, including:

• ISO/IEC 27001:2013, 27017:2015, and 27018:2014 Certified
  • FedRAMP Moderate Authorization
  • FedRAMP High Authorization “In Process” status
  • AICPA SSAE-18 SOC2
  • CSA STAR (Security, Trust, Assurance, and Risk) Level 2 Certified
  • BSI C5 independent report on compliance

Netskope, el líder en SASE, conecta de forma segura y rápida a los usuarios directamente a internet, a cualquier aplicación y a su infraestructura desde cualquier dispositivo, dentro o fuera de la red. Con CASB, SWG y ZTNA incorporados de forma nativa en una única plataforma, la plataforma Netskope Security Cloud proporciona el contexto más detallado (a través de una tecnología patentada) para permitir el acceso condicional y el conocimiento del usuario, al tiempo que aplica los principios de confianza cero en la protección de datos y la prevención de amenazas en todas partes. A diferencia de otros que obligan a hacer concesiones entre la seguridad y la red, la nube privada de seguridad global de Netskope proporciona capacidades de computación completas en el perímetro.

Netskope es rápido en cualquier lugar, se centra en los datos y es cloud-smart, todo ello permitiendo una buena ciudadanía digital y un coste total de propiedad menor.