Visibilidade incomparável e proteção de dados e contra ameaças em tempo real na maior nuvem privada de segurança do mundo.

• Produtos

Os produtos Netskope são construídos na Netskope Security Cloud.

A Netskope oferece uma pilha de segurança na nuvem moderna, com capacidade unificada para proteção de dados e ameaças, além de acesso privado seguro.

Explore a nossa plataforma

Netskope é nomeada Líder no Relatório do Quadrante Mágico™ do Gartner de 2022 para SSE

Obtenha o Relatório

Mude para serviços de segurança na nuvem líderes de mercado com latência mínima e alta confiabilidade.

Saiba mais

Previna ameaças que muitas vezes contornam outras soluções de segurança usando uma estrutura SSE de passagem única.

Saiba mais

Soluções de zero trust para a implementação de SSE e SASE

Saiba mais

A Netskope permite uma jornada segura, inteligente e rápida para a adoção de serviços em nuvem, aplicações e infraestrutura de nuvem pública.

• Customer Success

Proteja a sua jornada de transformação digital e aproveite ao máximo as suas aplicações na nuvem, na web e privadas.

• Atendimento ao cliente

Suporte proativo e o compromisso em otimizar seu ambiente da Netskope e acelerar seu sucesso.

Confie na Netskope para ajudar você a enfrentar ameaças emergentes, novos riscos, mudanças tecnológicas, mudanças organizacionais e de rede, e novos requisitos regulatórios.

Saiba mais

Contamos com engenheiros qualificados no mundo todo, com experiências variadas em segurança na nuvem, redes, virtualização, entrega de conteúdo e desenvolvimento de software, prontos para prestar assistência técnica oportuna e de alta qualidade.

Saiba mais

Saiba mais sobre como a Netskope pode ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

Saiba como a Netskope viabiliza a segurança e a transformação de redes através do security service edge (SSE).

• Eventos e workshops

Esteja atualizado sobre as últimas tendências de segurança e conecte-se com seus pares.

Tudo o que você precisa saber em nossa enciclopédia de segurança cibernética.

Episódio bônus: a importância do Security Service Edge (SSE)

Reproduzir o podcast

Leia as últimas novidades sobre como a Netskope pode viabilizar a jornada Zero Trust e SASE por meio dos recursos do security service edge (SSE).

Leia o Blog

Participe conosco de um workshop prático e gratuito sobre segurança na nuvem que ensinará como adotar serviços na nuvem com segurança dentro da empresa.

Encontre um workshop

O que é o Security Service Edge?

Explore o lado de segurança de SASE, o futuro da rede e proteção na nuvem.

Saiba mais

Ajudamos você a antecipar os desafios da nuvem, dos dados e da segurança da rede.

• Por que Netskope

A transformação da nuvem e o trabalho em qualquer lugar mudaram a forma como a segurança precisa funcionar.

• Liderança

Nossa equipe de liderança está fortemente comprometida em fazer tudo o que for preciso para tornar nossos clientes bem-sucedidos.

• Parceiros

Fazemos parceria com líderes de segurança para ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

A Netskope possibilita o futuro do trabalho.

Saiba mais

A Netskope está redefinindo a nuvem, os dados e a segurança da rede para ajudar as organizações a aplicar os princípios de Zero Trust para proteger os dados.

Saiba mais

Pensadores, construtores, sonhadores, inovadores. Juntos, fornecemos soluções de segurança na nuvem de última geração para ajudar nossos clientes a proteger seus dados e seu pessoal.

Meet our team

A estratégia de comercialização da Netskope, focada em Parcerias, permite que nossos Parceiros maximizem seu crescimento e lucratividade enquanto transformam a segurança corporativa.

April 23, 2020

Netskope to Enhance Data Security for Microsoft Teams

Leading security cloud provider now a certified DLP provider for Microsoft Teams

SANTA CLARA, Calif. – April 23, 2020 – Netskope, a leading security cloud, today announced the availability of its security controls and protection for Microsoft Teams. With the Netskope Security Cloud, organizations get the benefits of increased employee collaboration and productivity while enforcing security policies that keep data safe. Netskope also announced that the company has met the requirements to be officially named a certified Data Loss Prevention (DLP) provider for Microsoft Teams.

Microsoft Teams—part of the Microsoft 365 suite of applications—helps to increase collaboration in businesses of all sizes, combining workplace chats, online meetings, calls, files and tools & other apps. As remote working skyrockets, the need for a secure and scalable collaborative environment is essential. Beyond providing security for any location or device type, enterprises need to consider data movement between both managed and unmanaged instances of applications, a challenge discussed in the Netskope Cloud and Threat Report. With Netskope, Teams customers benefit from a unique convergence of security capabilities that simplify the work of security teams. Through one interface and zero on-premises appliances, the Netskope Security Cloud prevents data loss and protects against threats inline through its next gen secure web gateway (NG SWG), and covers data at-rest through its cloud access security broker (CASB). The Netskope Security Cloud is delivered on Netskope NewEdge, the world’s largest carrier-grade private-cloud network that offers unsurpassed performance at hyperscale.

“With 44 million daily active users, Microsoft Teams has seen tremendous growth. For CISOs, this fast adoption reinforces the need to provide inline data protection and compliance to this application, enabling enterprise-wide collaboration that is safe to the business without impairing productivity,” said Bruno Raimondo, Head of SaaS Product Management at Netskope. “To address this ‘collaboration from anywhere’ need, Netskope provides near real-time API-enabled protection, such as DLP and threat protection, to protect our customers’ data as it relates to the cloud, regardless of where users are located”.

Rushmi Malaviarachchi, Partner Director of Program Management for Information Protection in Teams at Microsoft Corp. said, “Now more than ever, effective and safe collaboration is critical for every employee. As we see more organizations rely on Microsoft Teams to work together, we want to enable them to better manage their risk by complying with their internal policies and adhere to external regulations, Netskope is a well-known security and compliance SaaS provider. By bringing them into the Teams ecosystem, we are giving our enterprise customers more options to protect their valuable data as they adopt our Microsoft 365 suite of applications and tools.”

Key Features:

Granular visibility and control: Netskope for Teams allows IT security teams to monitor and set policies that can be defined by various attributes, such as user, activity, teams, and more. These policies enable the inspection of Teams messages and files in near real-time for data loss and threats. Custom policies can detect and restrict activities—such as the sharing of personally identifiable information in Teams channels—and custom messages help coach employees to avoid high risk activities.

Advanced data protection: Netskope for Teams offers advanced DLP capabilities to protect sensitive data no matter where it’s located or where it goes—out to any SaaS application, IaaS service, or to the web. This includes protecting data-at-rest as well as data-in-motion. Security teams can have Teams messages and files inspected in near real-time for sensitive data exfiltration to help reduce the risk of insider threats.

Cloud threat and malware protection: The Netskope machine learning- and rules-based anomaly detection engine can alert security teams to suspicious logins, excessive activity, data exfiltration, and compromised credentials to help resolve incidents faster. Using the anti-malware capabilities, Netskope has the ability to detect and remediate cloud malware in near real-time or on files already within a Teams instance.

Single console and cloud architecture: Netskope provides a single point of control for managing cloud security and compliance needs for Teams as well as many cloud applications. Security teams can gain in-depth visibility for activities within their instances of Teams as well as other Office 365 applications such as OneDrive, Outlook, and SharePoint, using a single console with intuitive workflows and detailed reporting.

For more information about how Netskope secures Teams, please visit https://www.netskope.com/products/netskope-for-microsoft-teams

Sobre a Netskope

The Netskope security cloud provides unrivaled visibility and real-time data and threat protection when accessing cloud services, websites, and private apps from anywhere, on any device. Only Netskope understands the cloud and delivers data-centric security from one of the world’s largest and fastest security networks, empowering the largest organizations in the world with the right balance of protection and speed they need to enable business velocity and secure their digital transformation journey. Reimagine your perimeter with Netskope.