Visibilidade incomparável e proteção de dados e contra ameaças em tempo real na maior nuvem privada de segurança do mundo.

• Produtos

Os produtos Netskope são construídos na Netskope Security Cloud.

A Netskope oferece uma pilha de segurança na nuvem moderna, com capacidade unificada para proteção de dados e ameaças, além de acesso privado seguro.

Explore a nossa plataforma

Netskope é nomeada Líder no Relatório do Quadrante Mágico™ do Gartner de 2022 para SSE

Obtenha o Relatório

Mude para serviços de segurança na nuvem líderes de mercado com latência mínima e alta confiabilidade.

Saiba mais

Previna ameaças que muitas vezes contornam outras soluções de segurança usando uma estrutura SSE de passagem única.

Saiba mais

Soluções de zero trust para a implementação de SSE e SASE

Saiba mais

A Netskope permite uma jornada segura, inteligente e rápida para a adoção de serviços em nuvem, aplicações e infraestrutura de nuvem pública.

• Customer Success

Proteja a sua jornada de transformação digital e aproveite ao máximo as suas aplicações na nuvem, na web e privadas.

• Atendimento ao cliente

Suporte proativo e o compromisso em otimizar seu ambiente da Netskope e acelerar seu sucesso.

Confie na Netskope para ajudar você a enfrentar ameaças emergentes, novos riscos, mudanças tecnológicas, mudanças organizacionais e de rede, e novos requisitos regulatórios.

Saiba mais

Contamos com engenheiros qualificados no mundo todo, com experiências variadas em segurança na nuvem, redes, virtualização, entrega de conteúdo e desenvolvimento de software, prontos para prestar assistência técnica oportuna e de alta qualidade.

Saiba mais

Saiba mais sobre como a Netskope pode ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

Saiba como a Netskope viabiliza a segurança e a transformação de redes através do security service edge (SSE).

• Eventos e workshops

Esteja atualizado sobre as últimas tendências de segurança e conecte-se com seus pares.

Tudo o que você precisa saber em nossa enciclopédia de segurança cibernética.

Episódio bônus: a importância do Security Service Edge (SSE)

Reproduzir o podcast

Leia as últimas novidades sobre como a Netskope pode viabilizar a jornada Zero Trust e SASE por meio dos recursos do security service edge (SSE).

Leia o Blog

Participe conosco de um workshop prático e gratuito sobre segurança na nuvem que ensinará como adotar serviços na nuvem com segurança dentro da empresa.

Encontre um workshop

O que é o Security Service Edge?

Explore o lado de segurança de SASE, o futuro da rede e proteção na nuvem.

Saiba mais

Ajudamos você a antecipar os desafios da nuvem, dos dados e da segurança da rede.

• Por que Netskope

A transformação da nuvem e o trabalho em qualquer lugar mudaram a forma como a segurança precisa funcionar.

• Liderança

Nossa equipe de liderança está fortemente comprometida em fazer tudo o que for preciso para tornar nossos clientes bem-sucedidos.

• Parceiros

Fazemos parceria com líderes de segurança para ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

A Netskope possibilita o futuro do trabalho.

Saiba mais

A Netskope está redefinindo a nuvem, os dados e a segurança da rede para ajudar as organizações a aplicar os princípios de Zero Trust para proteger os dados.

Saiba mais

Pensadores, construtores, sonhadores, inovadores. Juntos, fornecemos soluções de segurança na nuvem de última geração para ajudar nossos clientes a proteger seus dados e seu pessoal.

Meet our team

A estratégia de comercialização da Netskope, focada em Parcerias, permite que nossos Parceiros maximizem seu crescimento e lucratividade enquanto transformam a segurança corporativa.

Jun. 28, 2018

Netskope and ESG Report Highlights Benefits Associated with Mature Cloud Security Strategies

Report benchmarks and establishes new cloud security maturity model to guide enterprise organizations; finds most mature organizations twice as likely to employ cloud security architect

LOS ALTOS, Calif. Jun. 28, 2018 — Netskope, the leader in cloud security, today announced the release of “The Maturity of Cloud Application Security Strategies,” a report commissioned by Netskope and conducted by the Enterprise Strategy Group that quantifies the business benefits of adopting user-led cloud services. The research reveals that organizations that take a pragmatic approach to securing the use of user- and business-unit-led-cloud services realize appreciable business benefits compared with organizations that take more draconian, coarse-grained approaches. According to the report, only 21% of organizations have adopted this kind of pragmatic approach.

Organizations are at different stages of their journey with respect to the maturity of their approach to cloud security, both in terms of their strategic approach to the cloud as well as tactical measures. The report establishes three fundamentally different stages of cloud security maturity, “discoverers” who primarily deploy cloud access security brokers (CASBs) to discover and assess shadow IT or user-led cloud services; “controllers” who apply cybersecurity policies, processes, and CASB technology to realizer the fundamental cybersecurity outcomes of preventing data loss and the introduction of threats; and the most mature category known as “enablers,” who are well aware of the use of user-led applications, but take a fundamentally different approach by securely enabling the business value they deliver to the organization.

“The data in this report shows that many organizations, including ‘enablers,’ still have work to do to fully realize the advantages of the cloud,” said Sanjay Beri, founder and CEO, Netskope. “To help the industry move closer to the final stage of maturity, we have developed a self-assessment tool for enterprises to gauge their process on the cloud security journey, and we look forward to working with enterprises around the world to accelerate their adoption of cloud services.”

According to the report, 48% of respondents were categorized as discoverers, 31% as controllers, and 21% as enablers. Other key findings include:

• Cloud security maturity can affect financial performance: “Enablers” reported exceeding their revenue expectations by 4.9% on average. Alternatively, “controllers” and “discoverers” reported 3.6%, indicating that obstruction of the use of user-led cloud services can negatively affect financial performance.
  • Increased cloud security maturity leads to an increase in productivity: Nearly half of “enablers” reported user-led cloud services had a strong positive impact on productivity. Only 17% of “discoverers” and 23% of “controllers” reported the same.
  • Cloud Security Architect role can accelerate maturity: While nearly two-thirds of respondents reported their organization had a chief information security officer (CISO), only 23% indicated their company had a cloud security architect. Architects are not only steeped in the technical differences of cloud services, but also have a deep appreciation for the business agility cloud services provide. “Enablers” are more than twice as likely as other organizations to employ these leaders.

“User- and business-unit-led cloud services have challenged the traditional role of enterprise IT and security teams, demanding that these teams now decide how, not if, they will secure their organization’s use of the cloud” said Doug Cahill, senior analyst and group director, Enterprise Strategy Group. “This research highlights that organizations with the most mature approach to cloud services not only enjoy the most tangible business benefits, but also do so while mitigating their overall cloud security risk posture.”

Survey respondents were located in North America, Western Europe, and Asia Pacific. 88% of respondents worked at organizations with more than 1,000 employees, while 12% worked at organizations with 500-999 employees. Respondents worked for organizations in multiple industries, including manufacturing, financial services, healthcare, retail, and business services, among others.

A copy of the report is available for download here. Individuals can also self-assess their cloud security maturity via this interactive web tool.

• Read a blog post on our findings
  • Register for the Netskope webinar “Can the Maturity of Your Cloud Security Strategy Make or Break Your Organization?”
  • Register for the 2018 Netskope World Tour to learn about Netskope for Web in your area

Sobre a Netskope

Netskope is the leader in cloud security. Using patented technology, Netskope’s cloud-scale security platform provides context-aware governance of all cloud usage in the enterprise in real time, whether accessed from the corporate network, remote, or from a mobile device. This means that security professionals can understand risky activities, protect sensitive data, stop online threats, and respond to incidents in a way that fits how people work today. With granular security policies, the most advanced cloud DLP, and unmatched breadth of workflows, Netskope is trusted by the largest companies in the world. Netskope — security evolved. To learn more, visit our website.