Visibilidade incomparável e proteção de dados e contra ameaças em tempo real na maior nuvem privada de segurança do mundo.

• Produtos

Os produtos Netskope são construídos na Netskope Security Cloud.

A Netskope oferece uma pilha de segurança na nuvem moderna, com capacidade unificada para proteção de dados e ameaças, além de acesso privado seguro.

Explore a nossa plataforma

Netskope é nomeada Líder no Relatório do Quadrante Mágico™ do Gartner de 2022 para SSE

Obtenha o Relatório

Mude para serviços de segurança na nuvem líderes de mercado com latência mínima e alta confiabilidade.

Saiba mais

Previna ameaças que muitas vezes contornam outras soluções de segurança usando uma estrutura SSE de passagem única.

Saiba mais

Soluções de zero trust para a implementação de SSE e SASE

Saiba mais

A Netskope permite uma jornada segura, inteligente e rápida para a adoção de serviços em nuvem, aplicações e infraestrutura de nuvem pública.

• Customer Success

Proteja a sua jornada de transformação digital e aproveite ao máximo as suas aplicações na nuvem, na web e privadas.

• Atendimento ao cliente

Suporte proativo e o compromisso em otimizar seu ambiente da Netskope e acelerar seu sucesso.

Confie na Netskope para ajudar você a enfrentar ameaças emergentes, novos riscos, mudanças tecnológicas, mudanças organizacionais e de rede, e novos requisitos regulatórios.

Saiba mais

Contamos com engenheiros qualificados no mundo todo, com experiências variadas em segurança na nuvem, redes, virtualização, entrega de conteúdo e desenvolvimento de software, prontos para prestar assistência técnica oportuna e de alta qualidade.

Saiba mais

Saiba mais sobre como a Netskope pode ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

Saiba como a Netskope viabiliza a segurança e a transformação de redes através do security service edge (SSE).

• Eventos e workshops

Esteja atualizado sobre as últimas tendências de segurança e conecte-se com seus pares.

Tudo o que você precisa saber em nossa enciclopédia de segurança cibernética.

Episódio bônus: a importância do Security Service Edge (SSE)

Reproduzir o podcast

Leia as últimas novidades sobre como a Netskope pode viabilizar a jornada Zero Trust e SASE por meio dos recursos do security service edge (SSE).

Leia o Blog

Participe conosco de um workshop prático e gratuito sobre segurança na nuvem que ensinará como adotar serviços na nuvem com segurança dentro da empresa.

Encontre um workshop

O que é o Security Service Edge?

Explore o lado de segurança de SASE, o futuro da rede e proteção na nuvem.

Saiba mais

Ajudamos você a antecipar os desafios da nuvem, dos dados e da segurança da rede.

• Por que Netskope

A transformação da nuvem e o trabalho em qualquer lugar mudaram a forma como a segurança precisa funcionar.

• Liderança

Nossa equipe de liderança está fortemente comprometida em fazer tudo o que for preciso para tornar nossos clientes bem-sucedidos.

• Parceiros

Fazemos parceria com líderes de segurança para ajudá-lo a proteger sua jornada para a nuvem.

A Netskope possibilita o futuro do trabalho.

Saiba mais

A Netskope está redefinindo a nuvem, os dados e a segurança da rede para ajudar as organizações a aplicar os princípios de Zero Trust para proteger os dados.

Saiba mais

Pensadores, construtores, sonhadores, inovadores. Juntos, fornecemos soluções de segurança na nuvem de última geração para ajudar nossos clientes a proteger seus dados e seu pessoal.

Meet our team

A estratégia de comercialização da Netskope, focada em Parcerias, permite que nossos Parceiros maximizem seu crescimento e lucratividade enquanto transformam a segurança corporativa.

Aug 1, 2019

Netskope Cloud Report™ Finds 85% of All Enterprise Web Traffic Used For Cloud Services

Latest Study Illuminates Top Cloud Service and Web Usage Trends Among Enterprises

SANTA CLARA, Calif. – August 1, 2019 – Netskope, the leader in cloud security, today announced the release of the August 2019 Netskope Cloud Report™, which analyzes the most interesting trends on cloud service and web usage. Based on aggregated, anonymized data from millions of global users, the report found that cloud services account for 85% of all enterprise web traffic, signaling a need for enterprises to adopt a holistic approach to securing the cloud and web.

“As today’s enterprises embrace digital transformation and increasingly replace traditional web use with cloud service use, it is imperative to assess whether proper controls are in place to secure all traffic. While most tools are focusing on traditional web traffic, this significant shift to cloud usage is what’s causing security teams to go blind,” said Jason Clark, Chief Strategy Officer at Netskope. “There is no one-size-fits-all approach to properly securing an enterprise as it embraces new tools and technologies, but a clear understanding of traffic and proper vigilance should be a requirement for all.”

Key Findings

Top Policy Violations Differ For Cloud and Web

The top three policy violations detected in enterprise cloud services include DLP policy violations, cloud activity policy violations, and anomalous activity violations. For traditional web traffic, the top three policy violations reported include acceptable use policy violations, malicious site violations, and malware detections. This data indicates the need for one tool or technology to address modern threats – a “one size fits all” for cloud and web. While identifying sensitive data and preventing its movement is critical to specific cloud services, policing acceptable use of web applications is a top and different challenge altogether.

Cloud Storage, Collaboration Tools, and Social Media Apps Top the Cloud Service Usage List

Cloud storage and collaboration apps comprise the majority of the top 20 cloud services list, with consumer-focused social media services like Facebook, Twitter, LinkedIn and YouTube also prominent on the list, a signal that more enterprises are allowing employees to use corporate networks for personal use.

Multiple App Instances Drives Heavy Cloud Service Use

The heavy use of cloud services is often driven by multiple instances of cloud service usage across an organization. Factors that impact the number of instances being used include the personal use of popular services, the use of app instances by individual departments or teams within an organization and the use of app instances with third-parties like business partners and customers. New in this report, the average enterprise is using approximately 100 unique instances each for Facebook, Yahoo Mail, and Google Gmail – which further highlights the convergence of personal/consumer applications and business operations.

Number of Cloud Services Per Enterprise Is Growing, But Large Majority Are Not Enterprise Ready

For this report, the average number of cloud services per enterprise increased by 3.9% to 1,295 cloud services, compared to 1,246 in the previous report from October 2018. As in previous reports, Netskope assesses cloud services on over 50 criteria to determine its enterprise readiness through the Netskope Cloud Confidence Index™(CCI). On a scale of 0 to 100, services that receive a rating of 74 or below are not deemed enterprise ready. Criteria indicating this lack of enterprise quality in cloud services, include inadequate compliance certifications, DLP policy controls or encryption. This report found that 96.3% of services fall within this category, a 3.6% increase from the previous report.

As illustrated in previous reports, HR, marketing and collaboration cloud services continue to be the most highly used, opening organizations to exposure of both customer and employee data.

Download the full report, here.

Sobre a Netskope

The Netskope security cloud provides unrivaled visibility and real-time data and threat protection when accessing cloud services, websites, and private apps from anywhere, on any device. Only Netskope understands the cloud and delivers data-centric security from one of the world’s largest and fastest security networks, empowering the largest organizations in the world with the right balance of protection and speed they need to enable business velocity and secure their digital transformation journey. Reimagine your perimeter with Netskope.