SASE Week 2023 auf Abruf! Entdecken Sie Sitzungen.

• Edge-Produkte von Security Service

Schützen Sie sich vor fortgeschrittenen und cloudfähigen Bedrohungen und schützen Sie Daten über alle Vektoren hinweg.

• Borderless SD-WAN

Stellen Sie selbstbewusst sicheren, leistungsstarken Zugriff auf jeden Remote-Benutzer, jedes Gerät, jeden Standort und jede Cloud bereit.

Die Plattform der Zukunft heißt Netskope

Intelligent Security Service Edge (SSE), Cloud Access Security Broker (CASB), Cloud Firewall, Next Generation Secure Web Gateway (SWG) und Private Access for ZTNA sind nativ in einer einzigen Lösung integriert, um jedes Unternehmen auf seinem Weg zum Secure Access Service zu unterstützen Edge (SASE)-Architektur.

Netskope Produktübersicht
Netskope-Video
Next Gen SASE Branch ist hybrid – verbunden, sicher und automatisiert

Netskope Next Gen SASE Branch vereint kontextsensitives SASE Fabric, Zero-Trust Hybrid Security und SkopeAI-Powered Cloud Orchestrator in einem einheitlichen Cloud-Angebot und führt so zu einem vollständig modernisierten Branch-Erlebnis für das grenzenlose Unternehmen.

Erfahren Sie mehr über Next Gen SASE Branch
People at the open space office
  • NewEdge

NewEdge ist die weltweit größte und leistungsstärkste private Sicherheits-Cloud.

• Cloud-Sicherheitsplattform

• Technologiepartner und Integrationen

Netskope arbeitet mit den stärksten Unternehmen im Bereich Unternehmenstechnologie zusammen.

Nutzen Sie eine Secure Access Service Edge (SASE)-Architektur

Netskope NewEdge ist die weltweit größte und leistungsstärkste private Sicherheits-Cloud und bietet Kunden eine beispiellose Serviceabdeckung, Leistung und Ausfallsicherheit.

Mehr über NewEdge erfahren
NewEdge
Ihr Netzwerk von morgen

Planen Sie Ihren Weg zu einem schnelleren, sichereren und widerstandsfähigeren Netzwerk, das auf die von Ihnen unterstützten Anwendungen und Benutzer zugeschnitten ist.

Whitepaper lesen
Ihr Netzwerk von morgen
Netskope Cloud Exchange

Cloud Exchange (CE) von Netskope gibt Ihren Kunden leistungsstarke Integrationstools an die Hand, mit denen sie in jeden Aspekt ihres Sicherheitsstatus investieren können.

Erfahren Sie mehr über Cloud Exchange
Netskope-Video

Mehr über NewEdge erfahren
Ermöglichen Sie die sichere Nutzung generativer KI-Anwendungen mit Anwendungszugriffskontrolle, Benutzercoaching in Echtzeit und erstklassigem Datenschutz.

Erfahren Sie, wie wir den Einsatz generativer KI sichern
ChatGPT und Generative AI sicher aktivieren

Erfahren Sie mehr über Zero Trust

Erfahren Sie mehr über Branchenlösungen

Vorhersagen für 2024
Gastgeberin Emily Wearmouth setzt sich zu einem Gespräch mit Sherron Burgess, Senior VP und CISO bei BCD Travel, und Shamla Naidoo, Head of Cloud Strategy and Innovation bei Netskope, zusammen, um über die heißen Themen zu sprechen, die sie für das kommende Jahr sehen.

Vorhersagen für 2024
Neueste Blogs

Wie Netskope die Zero-Trust- und SASE-Reise durch Security Service Edge (SSE)-Funktionen ermöglichen kann.

SASE Week 2023: Ihre SASE-Reise beginnt jetzt!

Wiederholungssitzungen der vierten jährlichen SASE Week.

Entdecken Sie Sitzungen
SASE Week 2023

Erfahren Sie mehr über Security Service Edge
  • Unsere Kunden

Netskope bedient mehr als 2.000 Kunden weltweit, darunter mehr als 25 der Fortune 100-Unternehmen

• Kundenlösungen

Wir sind für Sie da, stehen Ihnen bei jedem Schritt zur Seite und sorgen für Ihren Erfolg mit Netskope.

• Netskope Community

Lernen Sie von anderen Netzwerk-, Daten- und Sicherheitsexperten.

Wir helfen unseren Kunden, auf alles vorbereitet zu sein

Sehen Sie sich unsere Kunden an
Das talentierte und erfahrene Professional Services-Team von Netskope bietet einen präskriptiven Ansatz für Ihre erfolgreiche Implementierung.

Erfahren Sie mehr über professionelle Dienstleistungen
Netskope Professional Services
Die Netskope-Community kann Ihnen und Ihrem Team dabei helfen, mehr Wert aus Produkten und Praktiken zu ziehen.

Zur Netskope Community
Die Netskope-Community

Erfahren Sie mehr über Schulungen und Zertifizierungen

• Leadership

Unser Leadership-Team ist fest entschlossen, alles zu tun, was nötig ist, damit unsere Kunden erfolgreich sind.

Unterstützung der Nachhaltigkeit durch Datensicherheit

Netskope ist stolz darauf, an Vision 2045 teilzunehmen: einer Initiative, die darauf abzielt, das Bewusstsein für die Rolle der Privatwirtschaft bei der Nachhaltigkeit zu schärfen.

Unterstützung der Nachhaltigkeit durch Datensicherheit
Am besten in der Ausführung. Am besten in Sachen Vision.

Im 2023 Gartner® Magic Quadrant™ für SSE wurde Netskope als führender Anbieter ausgezeichnet.

Report abrufen

Erfahren Sie mehr über Netskope-Partner
Feb 19, 2020

Cybercriminals Find Cover in the Cloud: New Netskope Research Finds 44% of Threats are Cloud-Enabled

Netskope Cloud and Threat Report reveals cloud-enabled threats are on the rise and sensitive data is moving between cloud apps

SANTA CLARA, Calif. – Feb. 19, 2020 – Netskope, the leading security cloud, today announced the release of the February 2020 Netskope Cloud and Threat Report, which analyzes the most interesting trends on enterprise cloud service and app usage, web and cloud-enabled threats, and cloud data migrations and transfers. Based on anonymized data from millions of global users, the report found that 44% of malicious threats are cloud-enabled, meaning that cybercriminals see the cloud as an effective method for subverting detection.

“We are seeing increasingly complex threat techniques being used across cloud applications, spanning from cloud phishing and malware delivery, to cloud command and control and ultimately cloud data exfiltration,” said Ray Canzanese, Threat Research Director at Netskope.  “Our research shows the sophistication and scale of the cloud-enabled kill chain increasing, requiring security defenses that understand thousands of cloud apps to keep pace with attackers and block cloud threats. For these reasons, any enterprise using the cloud needs to  quickly modernize and extend their security architectures.”

Key Findings

Based on aggregated, anonymized data collected from the Netskope Security Platform across millions of users from August 1 through December 31, 2019, key findings of the report include:

The overwhelming majority (89%) of enterprise users are in the cloud, actively using at least one cloud app every day. Cloud storage, collaboration, and webmail apps are among the most popular in use. Enterprises also use a variety of apps in those categories—142 on average—indicating that while enterprises may officially sanction a handful of apps, users tend to gravitate toward a much wider set in their day-to-day activities. Overall, the average enterprise uses over 2,400 distinct cloud services and apps.

Top 5 Cloud App Categories

1. Cloud storage
  2. Collaboration
  3. Webmail
  4. Consumer
  5. Soziale Medien

Top 10 Most Popular Cloud Apps

1. Google Drive
  2. YouTube
  3. Microsoft Office 365 for Business
  4. Facebook
  5. Google Gmail
  6. Microsoft Office 365 SharePoint
  7. Microsoft Office 365 Outlook.com
  8. Twitter
  9. Amazon S3
  10. LinkedIn

Nearly half (44%) of threats are cloud-based. Attackers are moving to the cloud to blend in, increase success rates and evade detections. Attackers launch attacks through cloud services and apps using familiar techniques including scams, phishing, malware delivery, command and control, formjacking, chatbots, and data exfiltration. Of these, the two most popular cloud threat techniques are phishing and malware delivery. The top threat techniques in the cloud are phishing and malware delivery.

Top 5 Targeted Cloud Apps

1. Microsoft Office 365 for Business
  2. Box
  3. Google Drive
  4. Microsoft Azure
  5. Github

Over 50% of data policy violations come from cloud storage, collaboration, and webmail apps, and the types of data being detected are primarily DLP rules and policies related to privacy, healthcare, and finance. This shows that users are moving sensitive data across multiple dimensions among a wide variety of cloud services and apps, including personal instances and unmanaged apps in violation of organizational policies.

One-fifth (20%) of users move data laterally between cloud apps, such as copying a document from OneDrive to Google Drive or sharing it via Slack. More importantly, the data crosses many boundaries: moving between cloud app suites, between managed and unmanaged apps, between app categories, and between app risk levels (Netskope Cloud Confidence Levels). Moreover, 37% of the data that users move across cloud apps is sensitive. In total, Netskope has tracked lateral data movement among 2,481 different cloud services and apps, indicating the scale and the variety of cloud use across which sensitive information is being dispersed.

One-third (33%) of enterprise users work remotely on any given day, across more than eight locations on average, accessing both public and private apps in the cloud. This trend has contributed to the inversion of the traditional network, with users, data, and apps now on the outside. It also shows increasing demand on legacy VPNs and questions the availability of defenses to protect remote workers.

The Netskope Cloud and Threat Report is produced by Netskope Threat Labs, a team composed of the industry’s foremost cloud threat and malware researchers who discover and analyze the latest cloud threats affecting enterprises.

Download the full report here.

The Netskope security cloud provides unrivaled visibility and real-time data and threat protection when accessing cloud services, websites, and private apps from anywhere, on any device. Only Netskope understands the cloud and delivers data-centric security from one of the world’s largest and fastest security networks, empowering the largest organizations in the world with the right balance of protection and speed they need to enable business velocity and secure their digital transformation journey. Reimagine your perimeter with Netskope.