Besuchen Sie uns beim SASE Summit von Netskope und kommen Sie in eine Stadt in Ihrer Nähe! Registrieren Sie sich jetzt.

• Edge-Produkte von Security Service

Schützen Sie sich vor fortgeschrittenen und cloudfähigen Bedrohungen und schützen Sie Daten über alle Vektoren hinweg.

• Borderless SD-WAN

Stellen Sie selbstbewusst sicheren, leistungsstarken Zugriff auf jeden Remote-Benutzer, jedes Gerät, jeden Standort und jede Cloud bereit.

Die Plattform der Zukunft heißt Netskope

Intelligent Security Service Edge (SSE), Cloud Access Security Broker (CASB), Cloud Firewall, Next Generation Secure Web Gateway (SWG) und Private Access for ZTNA sind nativ in einer einzigen Lösung integriert, um jedes Unternehmen auf seinem Weg zum Secure Access Service zu unterstützen Edge (SASE)-Architektur.

Netskope Produktübersicht
Netskope-Video
Borderless SD-WAN: Der Beginn der neuen Ära des Borderless Enterprise

Netskope Borderless SD-WAN bietet eine Architektur, die Zero-Trust-Prinzipien und gesicherte Anwendungsleistung zusammenführt, um beispiellos sichere, leistungsstarke Konnektivität für jeden Standort, jede Cloud, jeden Remote-Benutzer und jedes IoT-Gerät bereitzustellen.

Read the article
Borderless SD-WAN

Mehr über NewEdge erfahren
Ermöglichen Sie die sichere Nutzung generativer KI-Anwendungen mit Anwendungszugriffskontrolle, Benutzercoaching in Echtzeit und erstklassigem Datenschutz.

Erfahren Sie, wie wir den Einsatz generativer KI sichern
Safely Enable ChatGPT and Generative AI

Learn about Zero Trust

Learn about Industry Solutions
  • Unsere Kunden

Netskope bedient mehr als 2.000 Kunden weltweit, darunter mehr als 25 der Fortune 100-Unternehmen

• Kundenlösungen

Wir sind für Sie da, stehen Ihnen bei jedem Schritt zur Seite und sorgen für Ihren Erfolg mit Netskope.

Wir helfen unseren Kunden, auf alles vorbereitet zu sein

Sehen Sie sich unsere Kunden an
Das talentierte und erfahrene Professional Services-Team von Netskope bietet einen präskriptiven Ansatz für Ihre erfolgreiche Implementierung.

Learn about Professional Services
Netskope Professional Services

Learn about Training and Certifications

Bonus-Episode 2: Der magische Quadrant für SSE und SASE richtig machen
Mike und Steve diskutieren den Gartner® Magic Quadrant™ für Security Service Edge (SSE), die Positionierung von Netskope und wie sich das aktuelle Wirtschaftsklima auf die SASE-Reise auswirken wird.

Bonus-Episode 2: Der magische Quadrant für SSE und SASE richtig machen
Neueste Blogs

Wie Netskope die Zero-Trust- und SASE-Reise durch Security Service Edge (SSE)-Funktionen ermöglichen kann.

Netskope AWS Immersion Day World Tour 2023

Netskope hat eine Vielzahl von praktischen Labors, Workshops, ausführlichen Webinaren und Demos entwickelt, um AWS-Kunden bei der Verwendung und Bereitstellung von Netskope-Produkten zu schulen und zu unterstützen.

Learn about AWS Immersion Day
AWS-Partner

Learn about Security Service Edge

• Leadership

Unser Leadership-Team ist fest entschlossen, alles zu tun, was nötig ist, damit unsere Kunden erfolgreich sind.

Am besten in der Ausführung. Am besten in Sachen Vision.

Im 2023 Gartner® Magic Quadrant™ für SSE wurde Netskope als führender Anbieter ausgezeichnet.

Report abrufen

Learn about Netskope Partners
Apr. 20, 2017

Netskope-Bericht enthüllt, dass mehr als die Hälfte der Nutzung von Microsoft Office 365 außerhalb von OneDrive for Business erfolgt

Vierteljährlicher Bericht über Unternehmensdienste sieht Zunahme von Webmail-DLP-Verstößen, da Unternehmen den Richtlinienumfang über die Cloud-Speicherung hinaus erweitern

Netskope, the leader in cloud security, today announced the release of the April 2017 Netskope Cloud Report™ on enterprise cloud service usage and trends. According to the report, enterprises now use an average of 1,071 cloud services. Additionally, Microsoft Office 365 usage continues to rise, as Office 365 becomes a platform and partners integrate the suite with their own external services and apps. Microsoft now makes up 40 percent of the list of top 20 cloud services, and more than half of usage comes from services other than OneDrive for Business.

Microsoft Office 365: Beyond OneDrive for Business

More than half (57 percent) of Microsoft Office 365 usage is comprised of services other than OneDrive for Business, including Yammer, Power BI, Dynamics, Outlook.com, SharePoint, and more. Though businesses often focus on putting policies in place for OneDrive alone, sensitive data is also being uploaded, shared and sent through other services in use within the Microsoft Office 365 suite.

“When it comes to cloud security, there is a tendency to emphasize the usage and security of cloud storage. This report shows us that being too focused on cloud storage can lead to a false sense of security,” said Sanjay Beri, founder and CEO, Netskope.” ”It’s critical for IT to implement controls that afford both visibility into and control over the use of all cloud services, whether that’s in a suite of services like Microsoft Office 365 or those that connect to or integrate with it from external cloud service providers.”

Additional Findings:

• Cloud services per enterprise continues to rise: This quarter, the average amount of cloud services per enterprise increased around 1,071, up from 1,031 last quarter. 93.5 percent of these services are not enterprise ready, down from last quarter’s 95 percent, indicating cloud services may be slowly evolving their security standards.
  • Backdoor malware detection declines, but still leads the pack: Data from Netskope Threat Research Labs for this quarter shows that backdoors made up the bulk of cloud malware detections, at 37.1 percent, down from 43.2 percent last quarter. Following backdoors, adware was at 14.3 percent, and Microsoft Office macros at 6.0 percent. Other category percentages are as follows: Javascript made up 5.8 percent of detections, ransomware 4.2 percent, mobile 1.5 percent, PDF exploits 1.0 percent, and all others 22.7 percent. The percentage of malware-infected files was 9.3 percent, down from 26.5 percent last quarter.
  • Webmail pulls ahead of cloud storage in DLP violations: For the first time, webmail beat out cloud storage in top DLP violations, With 39.94 percent of violations from webmail and 38.96 percent from cloud storage, the data shows services outside of cloud storage are a threat vector to watch (with DLP policies even being set for collaboration services like Slack). DLP violations by activity stayed similar to last quarter, with uploads leading at 48.5 percent, followed by send at 25.2 percent, download at 24.4 percent, and other (including view) at 1.9 percent.

Average Cloud Services Per Enterprise by Category

Similarly to last quarter, the retail, restaurants, and hospitality industry had the highest average amount of cloud services used at 1,206. Following retail was financial services, banking, and insurance with 1,170, manufacturing with 1,092, and healthcare and technology with 907 and 893, respectively, both with a slight decrease from last quarter.

Within cloud service categories, marketing services led with an average of 91, followed closely by HR at 90. And, as with previous quarters, the percentage that are not enterprise-ready has held steady at the respective numbers. With the rise of cloud malware and hackers compromising organizations from cloud services, granular controls and inspecting traffic from all locations (whether on-premises or off), devices, and apps (sync clients and native mobile apps included) for threats will be critical.

Service CategoryAverage # cloud services% not enterprise-ready
Marketing9197%
HR9096%
Collaboration7087%
Finance/Accounting6095%
CRM/SFA4394%
Software development4196%
Productivity3795%
Social3091%
Cloud storage2772%
IT Service/Application Management2598%

Netskope-Ressourcen

• Download the Netskope Cloud Report for more detailed analysis and to see the full list of the most widely used cloud services by enterprises.
  • Mehr Informationen about how to gain visibility into enterprise cloud services and how to ensure they are secure and compliant.
  • Visit the Netskope Hub for the latest commentary and insight on trends from the Netskope team.

About the Netskope Cloud Report

Based on aggregated, anonymized data from the Netskope Active Platform, which provides advanced discovery, granular visibility and control, and data loss prevention for any cloud service, the report’s findings are based on millions of users in hundreds of accounts globally in the Netskope Active Platform from October 1 through December 31, 2016.

Netskope is the leader in cloud security. Using patented technology, Netskope’s cloud-scale security platform provides context-aware governance of all cloud usage in the enterprise in real-time, whether accessed from the corporate network, remote, or from a mobile device. This means that security professionals can understand risky activities, protect sensitive data, stop online threats, and respond to incidents in a way that fits how people work today. With granular security policies, the most advanced cloud DLP, and unmatched breadth of workflows, Netskope is trusted by the largest companies in the world. Netskope — security evolved. To learn more, visit our website.